In de periode van 3 december tot 28 december hebben wij een camper gehuurd bij Friesland Campers.
Althans dat dachten wij.
Wij zijn gaan rijden naar Zwitserland en na twee dagen is de glasplaat van het kookstel gesneuveld wat wij direct hebben gemeld bij de verhuurder.
Daarna sneuvelde het elektrische kacheltje waarvan wij er , na overleg met de verhuurder, een andere hebben aangeschaft.
De tweede gasfles was leeg, de wintersport handleiding was men vergeten toe te sturen en er waren problemen met de batterij van de gaskachel die allemaal keurig en snel opgelost zijn.
De grote ellende begint op 18 december met de volgende mail.
Donderdag 24 december a.s. om 9 uur breng je de camper weer terug.
Na diverse malen heen en weer mail gemaild te hebben , de telefoon werd niet meer opgenomen, dat dit niet klopte kregen wij uiteindelijk de volgende mail.
Je kunt hem prima tot de 28 december of wat ons betreft of nog een week later, maar dan komt hier gewoon de weekprijs ’/. 7 x het aantal dagen bij.
De volgende dag deze mail
Beste Joost,
Je hebt helemaal gelijk!
Hierbij mijn excuses. Ik denk dat Bertina de zaak niet goed heeft ingeboekt.
Enfin, je mag hem gewoon tot de 28ste hebben, zoals je zelf aangaf!
Deze mail werd gelezen ochtends vroeg om 7.04 uur.
Wij hebben geantwoord dat dat geen optie meer was omdat wij inmiddels er zo ziek van waren dat we andere plannen hadden gemaakt en naar huis kwamen om de camper de 24 ste in te leveren met het verzoek om die dagen te restitueren.
Daarop kwam onderstaande mail.
Ik heb de 28ste niet in het scherm gezet, aangezien wij gratis dagen niet in het systeem kwijt kunnen, omdat deze minimaal 35 euro moeten kosten. Dit is een unicum, die nagenoeg nooit wordt vergeven, maar blijkbaar is Thierry of Sido in een gulle bui geweest; prima.
Deze notitie stond er echter wel onderin bij ons in het systeem, maar ivm de verschillende verzoeken, mutaties, mails, omzettingen qua betalingen etc is deze op het 2e blad verschenen. is door Jannie die zuiver en alleen de planning doet niet gezien.
Je mag de camper op de 24ste terugbrengen, maar dit mag ook gewoon op de 28ste , wat voor ons niets uitmaakt. Restitutie oid is helaas niet mogelijk. De 3e week is volledig gratis + de 3 dagen.
Ik heb toen een wat minder vriendelijke mail geschreven dat ik dit een “non discussie vond “. Omdat de laatste week gratis is, geen restitutie!!
Hoe verzin je het!
Daarna nog een mail gestuurd om het eea in den minne te schikken en de pijn te verdelen als in twee dag restitueren om de “pijn te delen.
Wij zijn naar huis gereden en hebben de camper op de 23 ste ingeleverd en geen bewijs gekregen , wel om gevraagd , dat de camper was ingeleverd.
Diezelfde avond een mail gekregen dat er brandvlekken op de vloer onder de vloerbedekking was gevonden. 4 dagen later nog meer mails gekregen met foto’s van de brandvlekken op de vloer en de bedekking.
Het is inmiddels 5 januari en niets meer gehoord van Friesland campers ook niet op de mail van de 21 december met de vraag om zaken in den minne te schikken.
Net zoals je bij het huren van een auto een bewijs krijgt dat alles oké is ingeleverd zou ik , bij het huren van een camper waar dan ook , een bewijs eisen en laten tekenen dat ze zaak naar behoren is ingeleverd.
Wij hebben inmiddels de zaak maar gelaten en gaat er vanuit dat wij niets terug krijgen.
Het woord malafide gebruiken wil ik nog niet maar een camper huren bij Friesland campers als nieuwe huurder zou ik hier ernstig over nadenken.
Mocht de zaak later toch nog goed afgehandeld worden laat ik dit uiteraard weten.
Lees meer